webzobbie's attack

Της πέτρας της υπομονή βάλε στο νου θεμέλιο κι ό,τι θα πεις με το θυμό, πες το, καλλιά, με γέλιο!

2.4.08

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Στις 2 Απριλίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικής Λογοτεχνίας, ημέρα γέννησης του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Το ποίημα του Αντ. Δελώνη είναι ένα αφιέρωμα στο μεγάλο Δανό παραμυθά.


Δε θέλουμε πολλά, φίλε...
Μόνο ν' ανοίξεις ένα παράθυρο στον κόσμο
να πάρεις στην απαλάμη σου
την άφθαρτη καρδιά των παιδιών μας
να ταξιδέψεις τα πιο τρελά όνειρά τους
με τη σχεδία της φαντασίας σου.
Να τα πάρεις χέρι χέρι
στ' ακροκλώναρα της χίμαιρας
κρατώντας βάγια της ελπίδας...

Δε θέλουμε πολλά, φίλε...
Μόνο να αστερώσεις τη ζωή των παιδιών μας
με το χαμόγελο της γαλανής ευδίας.
Μόνο να πασπαλίσεις με νιφάδες φαντασίας
τα πιο τρελά όνειρά τους.
Το 'χουν ανάγκη, ξέρεις...

Φίλε μου παραμυθά
σύντροφε της πιο τρελής μου ηλικίας
κράτα το χέρι των παιδιών μας!

11 Comments:

Blogger Σπύρος said...

Ο Αντώνης Δελώνης ήταν ο δάσκαλος μου στο Δημοτικό.Τετάρτη,Πέμπτη και έκτη.Υπέροχος άνθρωπος και παιδαγωγός.

2/4/08 15:44  
Blogger νατασσΆκι said...

Το ασχημόπαπο, και τα ρούχα του αυτοκράτορα, είναι -οικογενειακώς- τα αγαπημένα μας παραμύθια...

Πολύ όμορφο το ποίημα!

Καλό μήνα, μαριλίτσα μου -φιλάκια !!
:)))

2/4/08 16:22  
Blogger Νικόλαος Παπουτσής said...

Πολυ όμορφο ποίημα marilia
Και το αφιέρωμα στον
μεγάλο παραμυθά επίσης...

...παραμύθι παραμύθι
το κουκί και το ρεβίθι...

καλό σου βράδυ

τσίου!!!

2/4/08 18:53  
Blogger Ασκαρδαμυκτί said...

Εδώ και χρόνια έχω τα "άπαντα Άντερσεν" και θέλω να τα ξεφορτωθώ!
Να στα στείλω;

2/4/08 20:17  
Blogger Σπύρος said...

Ναι,ξέρω Ασκαρδαμυκτί.
Θα προτιμούσες ο Δανός να ήταν κάποιος ψηλός επιθετικός, κεφαλοσφαιριστής στον Ολυμπιακό.Με το ταλέντο του μεγάλου αυτού παραμυθά.
Αν ξεφορτωθείς τα "άπαντα Άντερσεν",
θα σου στείλω για δώρο τους μύθους του...Αισώπου!
Υ.Γ.Μαριλία,μην μασάς...

2/4/08 23:39  
Blogger marilia said...

Σπύρο, συμπτωματικά φέτος συνεργάζομαι με τη δασκάλα μου της Α' δημοτικού, η οποία μου έφερε το πρωί το ποίημα για να το δώσουμε στα παιδιά!
Όσο για τον κοινό μας φίλο... άσ'τον να λέει! Προσπαθεί να "ξεφορτωθεί" τα παραμύθια από το ράφι, αλλά τα κουβαλάει μέσα του, όπως όλοι μας... ;)

Νατασσάκι, αυτό το διάστημα διαβάσαμε παραμύθια του Άντερσεν με τα παιδιά και είμαστε στη δημιουργική φάση της... παραμυθοσαλάτας! Όταν τις μαγειρέψουμε, θα σας φέρω να δοκιμάσετε. Ζήτησα μάλιστα να φέρουν παραμύθια του όχι και τόσο γνωστά για ένα "πρόχειρο βιβλίο Άντερσεν" με εικονογράφηση των ίδιων των παιδιών. :)

Πράγματι είναι ένα πολύ όμορφο ποίημα, καραφλοκοτσυφάκο! Μ' αυτό έσκασα το πρώτο χαμόγελο της μέρας... :)

Τα άπαντα του Άντερσεν, Ασκαρδαμυκτούλη μου; Μμμ! Ωραία! Κράτησέ τα, θα... σου χρειαστούν κάποτε. ;)

καληνυχτοφιλιά!!!

3/4/08 00:00  
Blogger Dr_MAD said...

Χαχα! Κι εγώ σαν τον Ασκάρ, αλλά άκου την φίλε μου, γιατί τα παιδιά πάντα εκτιμούν το καλό και διδακτικό παραμύθι. Καλό βράδυ :-D

3/4/08 00:39  
Blogger marilia said...

Τα παιδιά όλων των ηλικιών, γιατρέ μου, έτσι; Πού ξέρεις, μπορεί να χρειαστεί να... νανουρίσει κάνα... σνούπι καμιά μέρα. ;Ρ

Νάνι, δουλεύουμε το πρωίιιιιι!!!

3/4/08 00:51  
Blogger Νικόλαος Παπουτσής said...

Μαριλιτσα έκανα οτι μου
είπες.Πες μου την γνώμη σου


κοτσυφοφιλάκια

τσιου!!!

ΥΓ.την αμοιβή σου στο ύελος του μίνα
χαχαχαα

3/4/08 17:47  
Blogger ο δυσλεξικός δάσκαλος said...

Γεια σου , Μαριλία! Δεν το ήξερα το ποιηματάκι. Κι έμείς χθες μιλήσαμΕ για τον Αντερσεν και τα παιδιά παρουσίασαν τα αγαπημένα τους βιβλία.

Έγραψα κι εγώ ένα μικρό σχόλιο για την παγκοσμια μέρα παιδικού βιβλίου , αλλά τη προσέγγισα από μια πιο "γκρινιάρικη" οπτική γωνία. Πειράζει;;;

3/4/08 19:21  
Blogger marilia said...

Πώς σκοπεύεις να με πληρώσεις, καραφλοκοτσυφάκο μου; Και πάλι "δεδουλευμένα" θα τα πάρω, ρε γμτ;

Δάσκαλε, να 'σαι καλά να... γκρινιάζεις! ;):):):)

3/4/08 23:15  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home