webzobbie's attack

Της πέτρας της υπομονή βάλε στο νου θεμέλιο κι ό,τι θα πεις με το θυμό, πες το, καλλιά, με γέλιο!

4.9.12

Μια μεγάλη πέτρα


Ξύπνημα βάρβαρο, με ήχο ξεχασμένο εδώ και μήνες. "Πάψε, καταραμένο!" μουρμούρισα, αλλά... παραδόθηκα στο βασανιστήριο και το βίωσα ως το κόκαλο. Υποχρέωση ανειλημμένη. Στάση για τα καθιερωμένα πρώτα πεσκέσια: καφέ και ζάχαρη, χυμό, νερό, ποτηράκια... αυτά μαζί με τα χαμόγελα και τις ολόθερμες ευχές για καλή αρχή και δημιουργική χρονιά. "Πανικός!" η πρώτη σκέψη της διαδρομής, αντικρίζοντας εκσκαφείς και απαγορευτικά. "Να 'χω στο νου μου να ξεκινώ νωρίτερα...".  Λίγη υπομονή και... "αυτό ήταν!". Το φεγγάρι μού κλείνει το μάτι, κάτασπρο, πάνω από το μυτερό βουνό. "Πανέμορφο!!!!", θαυμάζω και σκάω το πρώτο χαμόγελο, επιτέλους. Ας είναι αυτή η τελευταία σκέψη και η κυρίαρχη της χρονιάς...!  

Και μετά... φιλιά, χαμόγελα, ευχές, σε οικείο περιβάλλον. Οικείο. Σκέτα. Χωρίς πολλά επίθετα και μετοχές να το προσδιορίζουν. Μόλις τα χαμόγελα κόπασαν λίγο, μόλις οι χειραψίες σταμάτησαν, το γραφειάκι έγινε υπερβολικά στενό. Σχεδόν ασφυκτικό. Και τότε ακριβώς ήταν που αναζήτησα διέξοδο σε ταξίδια φυλακισμένα σε κάρτες μνήμης και συσκευές ηλεκτρονικές. Όμως μια επισήμανση έπεσε πάνω μου σαν τεράστιος βράχος, γκρέμισε την οροφή, με καταπλάκωσε και το γραφειάκι έγινε ακόμα πιο ασφυκτικό: 

"Μαριλία, το καλοκαίρι τελείωσε!"
"Και γιατί μου το λέτε αυτό, κύριε Νίκο; Γιατί είστε κακός άνθρωπος;" 
"Για να σε προσγειώσω και να μην προσγειωθείς ανώμαλα."
"Μα, αφού... το συννεφάκι μου το πάρκαρα έξω! Πεζή μπήκα μέσα..."

Πεζή. Και πεζούς συνάντησα. Πεζούς. Ούτε ιδέα για ένα φτεροκόπημα. Ούτε καν για ένα σάλτο. "Μάτια, χέρια, μυαλά όλο χώματα". Όμως τι πέρασε απ' το βλέμμα μου, τι κινήθηκε γύρω μου και προκάλεσε την επισήμανση; Τι φάνηκε που δεν πρόσεξα; Το συννεφάκι μου... το συννεφάκι μου δεν είναι μόνο δικό μου; 

Αέρα. Γρήγορα! Και νερό. Τώρα! Ευτυχώς ένα κομμάτι απ' το συννεφάκι μου το 'χα χώσει στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου: μαγιό, πετσέτες, ψάθα, βιβλίο... Γρήγορα! Τώρα! Μόνο που τα συννεφάκια δεν κατεβαίνουν στην άσφαλτο. Κι όταν κατέβουν, γίνονται επικίνδυνα. "Ε! Κοπελιά! Είσαι στο αντίθετο ρεύμα! Δεν είναι μονόδρομος!" "Με συγχωρείτε! Έχετε δίκιο!" ... !!!! Πώς το 'κανα;... 

Θάλασσα. Γρήγορα, σε παρακαλώ. Και... επιτέλους, μπλε! Πολύ! Δροσερό, απέραντο, αεικίνητο, καταδεκτικό, παρηγορητικό πολύ. Και εκεί που κάθομαι έξω και παίρνω γρήγορες ανάσες, κοιτώ μια μεγάλη πρασινωπή πέτρα μπροστά μου. "Να, έτσι είναι το σχολείο", σκέφτομαι, "Μια μεγάλη πέτρα καταμεσής του γαλάζιου μου. Πώς κατάντησε "πέτρα" το Σχολείο μου; Γιατί; Πόσο πόνεσε η τελευταία χρονιά; Τουλάχιστον... το λούζει η θάλασσα. Κάτι είναι κι αυτό. Να μη βαλτώνει", προσπαθώ να παρηγορηθώ. "Να αντέχει στα κύματα και στους αέρηδες. Στις παιδικές τσιρίδες και στα τρεχαλητά. Στα παιχνίδια και τα χοροπηδήματα. Μια μεγάλη πέτρα... μπορεί να σου προσφέρει καταφύγιο, να σ' αφήσει να κάτσεις πάνω της και να ξεκουραστείς, να σκαρφαλώσεις και να κοιτάξεις πέρα ή πίσω από τοίχους, να θεμελιώσεις κάστρα... Μια μεγάλη πέτρα στη θάλασσα είναι το σχολείο μου."...

Καλή χρονιά! 

13 Comments:

Blogger George said...

καλή αρχή σου είπα??? χεχεχεχε!!!! καλή αρχή λοιπόν!!!!!

4/9/12 00:44  
Blogger marilia said...

Εφχαρστώ, εφχαρστώ! Πάμε για μπάνιο όμως τώρα! χαχαχαχα!

4/9/12 12:54  
Blogger Ασκαρδαμυκτί said...

Να πάτε και στον Πάριο στην Αμουδάρα!
(κοντά στον "Άγιο Νεκτάριο";)

Άντε, καλή αρχή και γερό στομάχι...

4/9/12 23:28  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ολίγον "ζαλισμένη" σε βλέπω ή κάνω λάθος ?
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ! :-)
elias

4/9/12 23:47  
Blogger marilia said...

Ασκαρούλη, το πολύ να πάμε στον Κότσιρα, μεθαύριο. Τον Πάριο... δεν.


Ηλία, ζαλισμένη... δε λες τίποτα! Πού να φτάσει και η 13η Σεπτέμβρη! Καλή χρονιά και σε σένα! :)

5/9/12 00:09  
Blogger Side21 said...

Κουράγιο 9 μήνες μείνανε !!!
Καλή σχολική χρονιά εύχομαι ...

5/9/12 16:19  
Blogger marilia said...

χιχιχιχιχιχι! Ναι, έχεις δίκιο, Side21 μου! Δεν το 'χα σκεφτεί έτσι, αλλά... έχεις δίκιο, βοηθάει! χαχαχαχαχαχα!

φιλάκι

5/9/12 23:37  
Blogger dreamteamk9 said...

"Μια μεγάλη πέτρα στη θάλασσα είναι το σχολείο μου"...

Και το δικό μου μακάρι να αγνάντευε τη θάλασσα, έστω τη λίμνη.

Καλή χρονιά, Μαριλιώ!


Υ.Γ. Απίστευτα, υπέροχα τα γραπτά σου.

7/9/12 12:33  
Blogger marilia said...

Ματούλα, ούτε το δικό μου "βλέπει" θάλασσα. Εγώ προσπαθώ να το δω σαν μια πέτρα μες στη δική μου θάλασσα, αλλιώς... την έχω άσχημα. ;)

Καλή και δημιουργική χρονιά!

Υ.Γ. Ευχαριστοφιλάκι μαγουλοκοκκινισμένο :$

7/9/12 15:32  
Blogger Άιναφετς said...

Η πέτρα μπορεί να είναι σημάδι...σημάδι αισιόδοξο, σαν να σου λέει, "πέτρα που δεν κυλά, μουχλιάζει"...
Καλή επάνοδο στην καθημερινότητα και αυτή μπορεί να είναι και πολύ όμορφη, όταν έχεις να κάνεις με παιδιά!

ΑΦιλάκια χαμογελαστά!

10/9/12 13:26  
Blogger marilia said...

Μαγισσούλα, με μπερδεύεις! Η μεγάλη πέτρα που κοιτούσα και σκέφτηκα ότι έτσι είναι το σχολείο μου, δεν κυλούσε!!! Συνεπώς... το αισιόδοξο, λες, είναι πως θα μουχλιάσει;;;; Μπερδεύομαι. Αλλά πάλι... μούχλα είναι μια άλλου είδους ζωή... Τι να πω... Δεν θα πω. Θα ευχηθώ να πάνε όλα καλύτερα, με ασάλευτα τα χείλη, μην η κίνησή τους φανεί ως ασέβεια και επέλθει τιμωρία από το Σύμπαν.

Μια ανάσα και... κυλάμε. Για να δούμε...

10/9/12 18:08  
Blogger Άιναφετς said...

Το κύμα Μαριλίτσα μου δεν αφήνει καμιά πέτρα ασάλευτη...πέτρα είναι δεν είναι βράχος!
Εσύ "έτσι" την είδες εκείνη τη μέρα και αν γυρίσεις πίσω θα δεις πως έχει κυλήσει...

ΑΦιλάκια χαμογελαστά!

12/9/12 19:48  
Blogger marilia said...

Σαφώς και έχεις δίκιο! Αλλά τα βάζει κανείς εύκολα με το υποσυνείδητό του και το ψυχολογικό του υπόβαθρο; Κι αν το επιχειρήσει εν βρασμώ... τον βλέπω να... πνίγεται σε θάλασσες φουρτουνιασμένες. :) Να, σήμερα, την ίδια πέτρα, θα την έλεγα αβίαστα: θεμέλιο για νέο, φιλόξενο οικοδόμημα! Ή σκαλοπάτι για σκαρφάλωμα στο άγνωστο και με τίποτα... βαρίδι και εμπόδιο στο δρόμο μου. ;) Αλλά και πάλι, είπαμε, με χείλη ασάλευτα, μην τύχει και σκοντάψει πουθενά η ευχή και γυρίσει πάνω μου κατάρα...

Φιλιά. Να ομορφοπερνάτε!

12/9/12 19:54  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home